1,6 miliarde lei sau 364 milioane de euro ca volum de vanzari anuale reprezinta cifre considerabila pentru orice business din Europa. Puse in dreptul numelui Arabesque, o companie creata si condusa de un roman, ele capata o noua dimensiune. Si nu sunt doar niste cifre aruncate pe hartie, ci realizarile prognozate pentru anul 2016 bazate pe realizarile anilor anteriori (cifrele oficiale pentru 2016 vor fi raportate de companie la finalul trimestrului 1 – 2017).
Nivelul de business atins in 2016 nu este o intamplare. In ultimii 6 ani, compania s-a situat constant in jurul cifrei de afaceri de 350 milioane euro anual, cu un varf de 385 de milioane euro realizate in 2011, nivel prognozat a se atinge din nou in urmatorii 2-3 ani. De mentionat ca aceste cifre vizeaza doar operatiunile din Romania, la nivel de grup compania inregistrand o cifra de afacere de peste o jumatate de miliard de Euro in ultimii ani.
Infiintata in anul 1994 de Cezar Rapotan, fondator si actionar majoritar in prezent, compania Arabesque a avut un ritm de crestere accelerat, favorizat de apetitul romanilor pentru constructia de locuinte noi, dar mai ales de strategia echipei de management de a oferi clientilor un mix de produse si servicii greu de egalat: o gama cat mai larga de produse din domeniul materialelor de constructii completata de servicii extrem de atractive pentru consumatorii unor astfel de produse.
Arabesque furnizeaza produse fabricate in Romania, dar si ale unor producatori de top din Germania, Franta, Italia, Marea Britanie, Olanda, Austria, Spania, Suedia, Cehia, Polonia, Slovacia sau Elvetia. Pe rafturile magazinelor Arabesque, dar si in magazinul online, pot fi regasite de la materiale de structura precum plase sudate, sarma, cuie, ipsos sau var pana la produse de finisaje, echipamente electrice, Pal, tigla ceramica sau instalatii termice si sanitare.
Compania isi alege cu grija furnizorii, o dovada in acest sens fiind angajamentul companiei prvind lemnul si produsele din lemn. Conform documentului oficial emis de companie in acest sens, Arabesque „se asigura ca toate produsele din material lemnos pe care le plaseaza pe piata au un risc neglijabil de a proveni din surse unde exista o incalcare evidenta a legislatiei forestiere.”.